30.6.16

Dalsze losy Thomasa i grupy Strferów, bardziej dreszczowiec niż poprzednia część- Próby ognia

Tytuł: Próby ognia
Autor: James Dasher
Wydawnictwo: Papierowy księżyc
Liczba stron: 416
cena okładkowa: 22,16 zł
moja ocena; 9,5/10
 
Druga część sagi więzień labiryntu, uważam że Dasherowi  lepiej wyszła niż poprzednia. Tą część mogę nazwać dreszczowcem, bardziej go przypominała niż "więzień labiryntu", sceny żywcem wyjęte z horrorów, istoty podobne do jakichś zombie. Post apokaliptyczna przyszłość jej prawdziwa wizja i śmiercionośna choroba, wyniszczająca każdego z osobno, doprowadzająca do szaleństwa.
 
Czas ponownie upchnięty ilość wydarzeń które inni autorzy by upchnęli w rok Dsher zmieścił w dwóch tygodniach. Przyśpieszała akcje nie opisują każdego dnia, a zastępując monotonie wyliczeniem, np. :
"upał, wędrówka, przerwy, sen, upał, wędrówka, przerwy, sen, i tak cztery dni..."
to w znacznym stopniu podwyższyło tępo akcji.
 
Autor uczynił coś niezwykłego, czułem się częścią tej grupy, odczuwałem to, co Thomas, jego odczucia wobec Teresy i stosunki między jego przyjaciółmi, się z nim strasznie związałem, nie miałem wyboru powieściopisarz opisuje tylko go i momenty w których jest świadomy, jeśli nie wiecie o co chodzi, z pewnością nie czytaliście tej części.
 
Nie byłem w stanie niektórych momentów nie przerwać choć na godzinę, gdyż tak działały na psychikę i w okropny sposób na wyobraźnie, że przechodziły mnie ciary.
 
Jeszcze bardziej nie nienawidzę dreszczu po tym co zrobili, tym biednym, w sumie, jeszcze dzieciom.
 
Podoba mi się to że doszli nowi bohaterowie, nowy wątek miłosny, i to że jest wielka różnica pomiędzy poprzednią częścią.
 
Byłem w szoku po zakończenie- Dasher,  tak się nie traktuje czytelników!
Urwał akcje w rozkręcającym się momencie, wyzywałem na niego za to po przeczytaniu i pognałem po następną część, która okazała się gorsza !
 
Polecam tą książkę każdemu fanowi serii, fanatsy, i temu kto przeczytał poprzenią część, znajduje się wiele pytań, zostawia nowe.
 
Odradzam ją osobom poniżej 13 roku życia z powodu strasznych scen.
 

2 komentarze:

  1. bym zapomniał
    http://litgniazczap.wix.com/chatroom#!chat-room-7/sc70j

    OdpowiedzUsuń